ویزای استارتاپ کانادا به افرادی تعلق می‌گیرد که یک ایده تجاری خلاقانه دارند و می‌توانند یک کسب‌وکار تجاری در کانادا تأسیس کنند. برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ نمره آیلتس 5 و مدرک تحصیلی دیپلم کافی است. این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری شخصی ندارد و بنابراین نسبت به روش‌های سرمایه گذاری در کانادا مقرون‌به‌صرفه است.

در این مقاله به طور کامل درباره شرایط، هزینه‌ها و پروسه اخذ ویزای استارتاپ کانادا توضیح می‌دهیم؛ همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره کاملاً رایگان درخصوص این برنامه مهاجرتی جذاب با کارشناسان مهاجرت در ماکاندو ویزا تماس بگیرید.

ویزای استارت آپ کانادا در یک نگاه

نام ویزا ویزا استارتاپ کانادا
تمکن مالی لازم حداقل ۱۳,۷۵۷ دلار کانادا
مدرک زبان نمره آیلتس 5
مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
امتیازبندی ندارد
محدودیت سنی ندارد
ارائه بیزینس پلن الزامی
طول پروسه 36 ماه
امکان همراهی اعضای خانواده دارد
امکان اخذ اقامت دائم کانادا دارد

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

استارتاپ ویزای کانادا یک برنامه مهاجرتی نسبتاً جدید است که دولت کانادا برای جذب کارآفرینان خارجی که صاحب ایده‌های تجاری خلاقانه هستند اجرا می‌کند. برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ کافی است ایده تجاری خود را در قالب بیزینس پلن (طرح تجاری) به دولت کانادا ارائه دهید. در صورت تأیید، برای شما نامه حمایتی (لتر آف ساپورت) صادر می‌شود. پس از دریافت نامه حمایتی می‌توانید درخواست خود را برای دریافت ویزای استارتاپ به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید؛ در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، اقامت دائم کانادا تحت برنامه استارتاپ برای شما صادر می‌شود.

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

ارائه ایده تجاری نوآورانه

شرط اصلی دریافت ویزای استارتاپ کانادا داشتن یک ایده تجاری است؛ اما توجه کنید که هر ایده‌ای قابل قبول نیست؛ ایده‌ای که بتوانید با آن اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، باید سه شرط زیر را داشته باشد:

  1. قابلیت رقابت در مقیاس جهانی را داشته باشد؛
  2. نوآورانه باشد و نمونه مشابهی در بازار کانادا نداشته باشد؛
  3. در کانادا شغل ایجاد کند و برای این کشور منفعت اقتصادی داشته باشد.

تمکن مالی کافی

اگر بتوانید یک گروه سرمایه‌گذار در کانادا را متقاعد کنید که در طرح شما سرمایه‌گذاری انجام دهد، نیازی به سرمایه‌گذاری شخصی برای اجرای بیزینس خود در کانادا ندارید؛ اما در هر حال برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا باید ثابت کنید که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود را در کانادا به مدت یک سال دارید.

حداقل مبلغی که باید در حساب خود داشته باشید، با توجه به تعداد اعضای خانواده همراه شما تعیین می‌شود و مطابق جدول زیر است:

   
تعداد اعضای خانواده تمکن مالی لازم (دلار کانادا)
1 13,757
2 17,127
3 21,055
4 25,564
5 28,994
6 32,700
7 36,407
به‌ازای هر فرد بیشتر 3,706

مدرک زبان

برای پذیرش در برنامه استارتاپ کانادا ارائه مدرک آیلتس جنرال الزامی است؛ حداقل نمره آیلتس باید معادل با سطح CLB 5  باشد که مطابق جدول زیر است:

سطح CLB ریدینگ اسپیکینگ لیسنینگ رایتینگ
5 4 5 5 5

دریافت نامه حمایتی

نامه حمایتی (لتر آف ساپورت) در واقع یک تأییدیه است که باید از یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کانادا دریافت کنید. اگر ایده تجاری خوبی داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که ایده شما برای کانادا منفعت اقتصادی دارد، این نامه را دریافت خواهید کرد. در قسمت بعد با جزئیات بیشتری درباره نحوه دریافت نامه حمایتی صحبت می‌کنیم.

شرایط ثبت بیزینس در کانادا تحت برنامه استارتاپ

توجه کنید در برنامه ویزا استارتاپ کانادا تنها داشتن ایده و ارائه بیزینس پلن کافی نیست؛ بلکه شما باید بیزینس خود را به‌طور واقعی در کانادا اجرا کنید. اینکه بیزینس شما قابلیت تولید محصول / ارئه خدمت را داشته باشد، در زمان صدور ویزا با سخت‌گیری زیادی از طرف اداره مهاجرت کانادا بررسی می‌شود. علاوه بر این چند نکته در خصوص ثبت بیزینس در این کشور تحت برنامه استارت آپ کانادا وجود دارد:

  1. حداکثر 5 نفر می‌توانند با یک ایده و راه‌اندازی یک کسب‌وکار تجاری در کانادا ویزای استارت آپ دریافت کنند؛ در این صورت هر متقاضی باید حداقل 10 درصد از حق رای متصل به سهام شرکت را در اختیار داشته باشد؛
  2. هیچ شخص دیگری نمی‌تواند بیشتر از 50% از حق رای متصل به سهام شرکت را در اختیار داشته باشد؛
  3. بیزینس موردنظر باید در کانادا ثبت، اجرا و عملیاتی شود. متقاضی یا متقاضیان باید به‌صورت فعال مدیریت شرکت را در داخل کانادا بر عهده بگیرند.

هزینه ویزای استارت آپ کانادا

هزینه اقامت دائم تحت برنامه استارتاپ کانادا (متقاضی اصلی)

متقاضی اصلی : 2140 دلار کانادا

همسر: 1365 دلار کانادا

هر فرزند: 230 دلار کانادا

هزینه بیومتریک

برای هر فرد: 85 دلار کانادا

برای یک خانواده: حداکثر 170 دلار کانادا

هزینه ترجمه مدارک

با توجه به تعرفه دارالترجمه رسمی تعیین می‌شود

هزینه شرکت در آزمون

این هزینه با توجه به قیمت دلار تعیین می‌شود و متغیر است.

تمکن مالی لازم

 13,757  دلار کانادا برای یک نفر (این مبلغ هزینه نمی‌شود؛ بلکه باید در زمان اپلای در حساب شما باشد).

هزینه وکیل ویزای استارتاپ کانادا (الزامی نیست)

تعرفه مشخصی ندارد

 

مدارک لازم برای استارتاپ ویزای کانادا

زمانی که درخواست خود را برای دریافت استارتاپ ویزا کانادا به اداره مهاجرت این کشور ارسال می‌کنید، باید مدارک زیر را در پرونده قرار دهید:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت)
  • گواهی ازدواج یا طلاق
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نتایج آزمایش‌های پزشکی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • نامه حمایتی

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ یک پروسه دو مرحله‌ای است:

  1. دریافت نامه حمایتی از یک شرکت سرمایه‌گذار در کانادا

اولین قدم برای دریافت نامه حمایتی (لتر آف ساپورت) این است که ایده تجاری موردنظر خود را در قالب یک بیزینس پلن (طرح تجاری) به یک شرکت سرمایه‌گذار در کانادا ارائه دهید. شرکت موردنظر طرح شما را بررسی می‌کند و در صورتی که شرایطی که قبلاً گفتیم را داشته باشد، توسط شرکت برای شما برای شما نامه حمایتی یا لتر آف ساپورت ارسال می‌شود.

نحوه نوشتن بیزینس پلن بسیار مهم است؛ برای اینکه شرکت کانادایی را قانع کنید تا ایده تجاری شما را تأیید کند، باید یک بیزینس پلن دقیق، جامع و حرفه‌ای بنویسید. شما می‌توانید از صفر تا صد پروراندن ایده تجاری و نوشتن بیزینس پلن را به متخصصین استارتاپ در شرکت مهاجرتی ماکاندو ویزا بسپارید. تیم مجرب ما با توجه به سوابق کاری شما و همچنین آنالیز بازار کانادا می‌تواند یک بیزینس پلن قدرتمند و منحصر‌به‌فرد ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات کامل با ما تماس بگیرید.

  1. دریافت اقامت دائم تحت برنامه استارتاپ از اداره مهاجرت کانادا

بعد از دریافت نامه حمایتی باید درخواست خود را برای اخذ استارتاپ ویزا کانادا به‌صورت آنلاین  به اداره مهاجرت ارسال کنید. در زمان ارسال درخواست همه مدارک لازم را در پرونده خود قرار دهید (نامه تمکن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، نامه حمایتی). درخواست شما بررسی می‌شود و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، اقامت دائم کانادا برای شما صادر خواهد شد و می‌توانید همراه با اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 22 سال) وارد کانادا شوید.

توجه کنید حتی اگر همه شرایط لازم  را داشته باشید، اما نامه حمایتی را در درخواست خود قرار ندهید، درخواست شما فوراً ریجکت خواهد شد.

نحوه پیدا کردن سرمایه گذار در برنامه استارتاپ کانادا

گفتیم که در پروسه اخذ ویزای استارتاپ کانادا شما باید بیزینس پلن خود را به یک شرگت سرمایه گذاری در کانادا ارائه دهید؛ حال سؤال اینجاست که چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که در کانادا سه نوع سازمان سرمایه‌گذاری وجود دارد که برای صدور لتر آف ساپورت برای متقاضیان ویزای استارتاپ موردتأیید هستند:

1.       صندوق سرمایه گذاری ونچر (Venture capital funds)

2.       گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل

3.       انکوباتورها

در سایت اداره مهاجرت کانادا لیست کامل شرکت‌های زیرمجموعه هر یک از این سازمان‌ها آمده است؛ کافی است به این لینک مراجعه کنید.

شرایط سازمان‌های سرمایه‌گذار در برنامه استارتاپ (کلیک کنید)

احتمالاً بپرسید که شرکت‌های‌ سرمایه گذاری در کانادا در عمل چه نفاوتی با هم دارند؟

✔ اگر یک شرکت سرمایه‌گذاری ونچر طرح شما را تأیید کند، بایدحداقل 200 هزار دلار کانادا در آن سرمایه‌گذاری انجام دهد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری ونچر معمولاً در ایده‌های تجاری بزرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند که پتانسیل فروش چند میلیون دلاری داشته باشد.

✔ شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجل در مقایسه با ونچرها سخت‌گیری کمتری در صدور لتر آف ساپورت دارند؛ با این حال این شرکت‌ها نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های استارتاپی بزرگ هستند. اگر یک شرکت سرمایه گذاری انجل بیزینس پلن شما را تأیید کند، باید حداقل 750 دلار کانادا در طرح شما سرمایه‌گذاری انجام دهد.

✔ انکوباتورها یا مراکز رشد هیچ٬‌گونه سرمایه‌گذاری در طرح تجاری متقاضی انجام نمی‌دهند. این شرکت‌ها کار منتورینگ (نظارت) بر اجرای بیزینس را – در مورد بیزینس پلن‌هایی که تأیید کرده‌اند – بر عهده می‌گیرند؛ همچنین در خصوص نحوه راه اندازی استارتاپ در کانادا به متقاضی مشاوره می‌دهند.

انکوباتورها در ازای این خدمات از متقاضی پول دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر شما از یک انکوباتور نامه حمایتی بگیرید، برای راه اندازی بیزینس خود در کانادا نیاز به سرمایه‌گذاری شخصی خواهید داشت. مبلغی که انکوباتورها دریافت می‌کنند، با توجه به بیزینس پلن و نوع انکوباتور متفاوت است؛ اما باید یک هزینه حداقل 50 هزار دلاری را در نظر داشته باشید.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

مدت زمانی که طول می‌کشد تا شما تحت برنامه استارتاپ ویزای کانادا اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، تقریباً 37 ماه است. این زمانی است که در حال حاضر در اداره مهاجرت کانادا اعلام شده است؛ توجه کنید که پروسه اخذ ویزا با توجه به شرایط خاص پرونده هر متقاضی ممکن است کمی بیشتر یا کمتر طول بکشد.

اما یک نکته بسیار مهم این است که دولت کانادا به متقاضیان ویزای استارتاپ این امکان را داده است که در زمانی که هنوز نتیجه درخواست آن‌ها نیامده است، وارد کانادا شوند!

چگونه؟

گفتیم که ویزای استارتاپ کانادا یک روش مسستقیم برای اخذ اقامت دائم کانادا است؛ اما اگر شما قصد دارید هر چه سریع‌تر وارد کانادا شوید، لازم نیست تا زمان صدور اقامت دائم منتظر بمانید؛ بلکه در زمانی که پرونده شما در جریان است، می‌توانید برای دریافت ورک پرمیت (ویزای کار) درخواست دهید. صدور ورک پرمیت چند هفته بیشتر طول نمی‌کشد و شما در مدت زمان زمان بسیار کوتاهی در کانادا خواهاید بود. در قسمت بعد در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهیم:

شرایط ورک پرمیت تحت برنامه استارتاپ ویزا کانادا

تمکن مالی کافی

زمانی که برای دریافت ورک پرمیت کانادا اقدام می کنید

ویزای کاری که در برنامه استارتاپ کانادا صادر می‌شود از نوع اپن ورک پرمیت است (یعنی دارنده می‌تواند در هر نقطه‌ای از کانادا و برای هر کارفرمایی کار کند)

کافی است متقاضی بتواند یک شرکت سرمایه‌گذار در کانادا را قانع کند که در طرح تجاری او سرمایه‌گذاری انجام دهد.

مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا

هر نوع برنامه مهاجرتی با توجه به

در دنیای جدید استارت‌آپ‌ها حرف اول را برای توسعه اقتصادی می‌زنند؛ به همین جهت در سال‌های اخیر کشورهای جهان اول برنامه‌های مهاجرتی زیادی را برای جذب کارآفرینان با ایده‌های خلاقانه تجاری اجرا می‌کنند. در این میان ویزا استارتاپ کانادا محبوب‌ترین برنامه مهاجرتی برای افرادی است که توانایی لازم برای اجرای یک بیزینس را دارند.

ماکاندو ویزا چطور به شما کمک می‌کند؟

اگر قصد دارید از طریق برنامه استارتاپ ویزای کانادا به این کشور مهاجرت کنید و اقامت بگیرید، شرکت مهاجرتی ماکاندو ویزا با ارائه خدمات زیر می‌تواند به شما کمک کنید که پروسه مهاجرت را با کمترین نگرانی و بیشترین شانس موقیت طی کنید:

  1. ارزیابی اولیه شرایط (کارشناسان ما شرایط شما را بررسی می‌کنند و ما به شما می‌گوییم که شانس موفقیت شما در روش استارتاپ کانادا چقدر است)
  2. ارائه ایده تجاری نوآورانه و منحصر به فرد با نگاه تخصصی به بازار کانادا و بازار جهانی
  3. تهیه یک بیزینس پلن قدرتمند و حرفه‌ای
  4. مکاتبه با انکوباتور، ارسال بیزینس پلن و دریافت لتر آف ساپورت
  5. جمع‌آوری و ترجمه مدارک، نکمیل فرم‌های لازم و ارسال پرونده به اداره مهاجرت کانادا برای اخذ اقامت دائم
  6. دریافت ورک پرمیت تحت برنامه استارتاپ کانادا (در صورت درخواست متقاضی)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *