ویزای تحصیلی انگلستان و دستیابی به آینده روشن

برای نحوه گرفتن ویزای تحصیلی و کشف فرصت‌های آموزشی و درخشش در دانشگاه های انگلستان با ما همراه باشید. روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که تحصیل در انگلستان یکی از مهم ترین آن ها است. تحصیل در مدارس تحت عنوان ویزای Tier 4 Child که برای افراد زیر 18 سال است و ویزای Tier 4 General برای افراد بالای 18 سال است. بریتانیا از کشورهای برتر، قدرتمند و ثروتمند جهان است که اغلب دانشگاه های ان در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. کشور انگلیس از گذشته تاکنون پذیرای مهاجران بوده، همین باعث شده تا در حال حاضر کشوری چندفرهنگی باشد.  سیاست بریتانیا همچنان برمبنای پذیرش دانشجو و دانش اموزان در مقاع مختلف است. انگلیس دارای 3 نوع ویزای تحصیلی دانشجویی، دانش آموزی و کوتاه مدت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس، شرایط اخذ ویزا، مدارک لازم و هزینه و… با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان با سابقه طولانی در زمینه تحصیلات یکی ازپرطرفدارترین مقاصد و جز چند گزینه اول دانش آموزان و دانشجویان متقاضی تحصیلات بین المللی است. در رده بندی جهانی تایمز Times Higher Education 2022 دانشگاه های انگلستان در بین صد دانشگاه برتر جهان رتبه یازده را به خود اختصاص داده اند. مهمترین دلایل اصلی مزایای تحصیل در انگلستان را می‌توان اینگونه نام برد:
  • زبان انگلیسی
  • کیفیت بالای آموزش و اعتبار مدارک تحصیلی
  • ورود به بهترین دانشگاه‌های دنیا بدون کنکور
  • دوره‌های کوتاه‌تر و متنوع‌تر تحصیلی
  • ویزای کار، بعد و در هنگام تحصیل در انگلستان
  • موقعیت جغرافیایی؛ از مزایای تحصیل در انگلستان
  • امکان بهره‌مندی از بورس تحصیلی متنوع
  • محیط بین‌المللی و تنوع فرهنگی
  • امکان ورود سریع‌تر به رشته‌های علوم ‌پزشکی
  • بالاترین سطح امکانات و خدمات آموزشی
نکته مهم:  مهمترین مزیت ویزای تحصیلی انگلستان، دوره های تحصیلی کوتاه آن است.  در انگلستان دوره ی تحصیلی حداقل یک سال کوتاه تر اکثر کشورها است و  این  یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه شما. البته که شما یک سال زودتر وارد بازار کار می‌شوید و می‌توانید از تحصیلتان کسب درآمد کنید

یک هشدار جدی به شما

تحصیل در انگلستان فرصتی تکرار نشدنی برای تغییر مسیر زندگی‌تان است، اما باید به خاطر داشته باشید که اطمینان به هر موسسه یا مرکز اعزام دانشجو کار هوشمندانه‌ای نیست. پیش از تصمیم‌گیری و اقدام حتما از اعتبار موسسه اطمینان حاصل کنید. موسسه محاجرتی ماکاندو ویزا آماده ارائه مشاوره در زمینه تحصیل، تضمین صد در صد دریافت پذیرش و اخذ بورسیه تحصیلی  برای ورود به مراکز آموزشی انگلستان است.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

باید توجه داشته باشید که صدور ویزای تحصیلی به انتخاب برنامه تحصیلی و آموزشی دانشجو بستگی دارد. ویزای تحصیلی کوتاه مدت: این ویزا 6 ماه و 11 ماه اعتبار دارد و برای افراد بالای 16 سال صادر می‌شود ویزای تحصیلی ردیف 4 (جنرال): این ویزا به مدت دوره تحصیلی به همراه یک ماه اضافه‌تر برای افراد بالای 16 سال صادر می‌شود. ویزای تحصیلی ردیف 4 (کودک): این ویزا برای افراد 4 تا 17 سال صادر می‌شود. این ویزا برای افراد زیر 16 سال با اعتبار 4 ساله به همراه 4 ماه اضافه‌تر و برای افراد 16-17 سال با اعتبار 3 ساله به همراه 4 ماه اضافه‌تر صادر می‌شود. نکته مهم:  روند ویزای تحصیلی انگلیس خود را حداقل 3 ماه قبل از شروع ترم جدید دانشگاه شروع کنید.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی انگلیس

گام اول: مدارک خود را مرتب کنید شروع به جمع‌آوری مدارک خود مانند مدرک شناسایی، نامه سابقه کار، نامه وام تحصیلی، امتیاز SELT، فیش حقوقی، صورت‌حساب بانکی و… کنید که باید به سفارت انگلستان ارائه دهید. گام دوم: درخواست آنلاین برای درخواست آنلاین باید مشخصات خود را با ایجاد یک حساب کاربری آنلاین در وب سایت رسمی ویزای انگلستان ثبت کنید. گام سوم: پرداخت هزینه درخواست برای ارسال موفقیت‌آمیز درخواست خود به‌صورت آنلاین، باید هزینه آن را بپردازید. می‌توانید هزینه‌های درخواست را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. یا می‌توانید به‌صورت حضوری مبلغ درخواست ویزا را پرداخت کنید. گام چهارم:  مراجعه به مرکز درخواست مرحله بعدی رزرو وقت برای ارائه مدارک بیومتریک است. گام پنجم: انجام مصاحبه به عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی، ممکن است از شما خواسته شود در مصاحبه‌ای با یک کارمند پرونده UKVI شرکت کنید. پس خود را برای مصاحبه احتمالی آماده کنید.

شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

شما بایستی بدانید که از یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای اعطای ویزای تحصیلی در انگلستان استفاده می‌شود. سایر شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلیس به شرح ذیل است: داشتن یک پاسپورت معتبر، ارائه چند قطعه عکسی که اخیرا گرفته شده باشد، ارائه فرم تأییدیه پذیرش تحصیل (CAS)، اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک مالی برای مدت اقامت شما در انگلستان، اگر 16 یا 17 سال دارید و برای ویزای دانشجویی Tier 4 (جنرال) درخواست می‌دهید، والدین یا سرپرستان شما باید به شما اجازه رسمی اقامت و سفر مستقل بدهند.

شرایط تمدید ویزای تحصیلی انگلستان

برای تمدید ویزای تحصیلی انگلستان، باید شرایط مختلفی را داشته باشید. اول از همه باید همچنان دانشجوی تمام‌وقت در دانشگاه مجاز انگلستان باشید و پیشرفت تحصیلی مناسبی داشته باشید. این بدان معناست که باید حداقل 75 درصد واحدهای درسی خود را با موفقیت بگذرانیده باشید.  همچنین نباید بیش از مدت مجاز تحصیل خود غیبت داشته باشید.  از طرفی باید توانایی مالی ادامه تحصیل و اقامت در انگلستان را داشته باشید. معمولاً نیاز است مدارک مالی از جمله مدرک افتتاح حساب بانکی، گواهی دریافت بورسیه یا حمایت مالی والدین را ارائه دهید. همچنین باید همچنان شرایط اولیه صدور ویزای تحصیلی مانند بیمه درمانی معتبر و محل اقامت مناسب را داشته باشید.  در نهایت درخواست تمدید ویزا باید حداقل 3 ماه قبل از اتمام اعتبار ویزای فعلی شما ارائه شود.همچنین هزینه تمدید ویزا باید پرداخت شود. به طور کلی، اگر شرایط تحصیلی و مالی خود را حفظ کنید و مدارک لازم را ارائه دهید، احتمال تمدید ویزای تحصیلی شما بالاست. البته توصیه می‌شود همیشه با دانشگاه و اداره مهاجرت مشورت کنید تا از آخرین شرایط مطلع باشید.

ویزای همراه در کنار ویزای تحصیلی انگلیس

دولت انگلستان شرایطی را فراهم کرده تا مادر و پدر و همچنین همسران بتوانند ویزای همراه در کنار ویزای تحصیلی انگلیس فرزند یا همسرشان دریافت کنند. اگر ویزای تحصیلی انگلیس یا دریافت کرده اید و همسر و فرزندی زیر 18 سال دارید، آنها می‌توانند با اخذ ویزای همراه شما را همراهی کنند.  تبصره مهم:  دریافت ویزای همراه نیز به این صورت که طول دوره تحصیل باید حداقل 9 ماه باشد و یا اگر والد یک دانش اموز هستید که قصد دارد در این کشور به تحصیل بپردازد، طول دوره تحصیل فرزندتان باید حداقل 6 ماه باشد. در صورتی که با همسر و فرزند خود به انگلستان میروید باید تمکن مالی کافی به تعداد اعضای خانواده به سفارت ارائه دهید. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس شما باید تمامی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه، درخواست ویزای تحصیلی و سپس طی کردن مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس و دریافت ویزای از سفارت این کشور را با صبوری پشت سر بگذارید. اما برای موفقیت در این مسیر باید درباره جزئیات مراحل ان اگاهی داشته باشید. تیم ماکاندو ویزا تا کنون دانشجویان زیادی را در این مسیر همراهی کرده و تجربه زیادی دارد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بیشتر درباره مسیر مهاجرت تحصیلی به انگلیس میتوانید از طریق راههای درج شده در سایت با ما همراه باشید.

نکات مهم برای ایجاد یک درخواست ویزا موفق

برای انکه بتوانید ویزای تحصیلی انگلستان را بدون مشکل و با موفقیت دریافت کنید باید به شرایط و قواعد آن توجه کنید. به طور مثال مطمئن شوید که می‌دانید چقدر پول برای درخواست ویزای خود باید به دولت انگلیس نشان دهید. همینطورمطمئن شوید که مبلغ مورد نیاز در حساب بانکی شما (یا والدینتان) برای حداقل 28 روز متوالی قبل از ارسال درخواست ویزا ذخیره شده است. سپس نیز اطمینان حاصل کنید که پول موجود در حساب حتی برای یک روز در 28 روز گذشته به زیر سطح مورد نیاز نزول نکرده باشد. سخن پایانی مراحل و شرایط ویزای تحصیلی انگلستان دارای جزئیات خاصی است که توصیه می‌شود از مشاوران و متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا با موفقیت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.  موسسه مهاجرتی ماکاندو ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *